Tjänster
Klicka på våra tjänster nedanför så öppnas de och ni kan läsa mer om vad som ingår i dessa. Har ni frågor eller vill beställa kan ni nås oss direkt på telefon 08-60 90 160.
Lej ut eller ta hjälp i er arkivhantering av oss för säker professionell hjälp till låg kostnad! Våra kunder är företag, organisationer och myndigheter i Stockholmsområdet. Vi har en lösning på behoven av arkivhantering oavsett bransch, organisationens storlek eller typen av information.
Vår personal inom arkivhantering är noggrann och har stor vana och förstår vikten av att behandla arkivmaterial med försiktighet och sekretess. Genom att låta oss hjälpa er med er arkivering frigör ni inte bara utrymme, utan säkerställer även att materialet lagras riktigt säkert utan att för den sakens skull förlora snabb åtkomst när detta är nödvändigt. Det digitala arkivregister som vi sammanställer åt er gör att återsökning och beställning av magasinerat material går smidigt och snabbt.
Enskilda dokument kan vi efter överenskommelse leverera inom ett par timmar under samma dag, medan fysisk återtransport genomförs inom 24 timmar.
Arkivmaterial som inte längre behöver arkivering hjälper vi er destruera på lämpligt sätt, t ex med hjälp av dokumentförstörare, med rätt nivå av sekretess.
Efter en stor flytt, eller vid en tömning av en lokal, kan det vara ett omfattande arbete att transportera bort skräp och avfall för återvinning.
Vi ser till att demontera och källsortera enligt återvinningsanläggningens system då detta är möjligt, för att på så sätt minska kostnaderna – osorterat skräp som slängs i samma container blir alltid mycket dyrare för kunden eftersom källsortering iallafall måste genomföras på återvinningsanläggningarna, men då till garanterat högre kostnad.
Precis som i alla jobb vi gör är miljöaspekten viktig och vi ser alltid till att återvinna ISO-miljöcertifierat.
Exempel på vad vi hjälper er att bli av med:
• möbler
• elektronikartiklar
• vitvaror
• lampor & lysrör
• farligt avfall
• byggmaterial
• övrigt avfall
• destruering av sekretessbelagt informationsmaterial (dokument, hårddiskar, cd-skivor etc)
En flytt till ett nytt hem är alltid en omställning, särskilt då man flyttar längre sträckor, eller till och med utomlands. Man kommer sakna det som varit, samtidigt som man är nyfiken och nervös inför det som ska komma.
Varje flytt är personlig, och därför är det viktigt att de som ska hjälpa till är lyhörda inför ens önskemål och att man känner förtroende för de som ska hantera ens ägodelar och möbler. Det är därför vi alltid genomför ett grundligt planeringssamtal, där alla moment och alternativ gås igenom – du som kund har mycket att tänka på, och ska inte behöva oroa dig för vårt arbete.
Hör av dig, och berätta om vart din flytt ska gå, så berättar vi vad vi kan erbjuda just för dig!
Naturligtvis har vi även det packmaterial som behövs för flytt och lagring, såsom pack- och möbeltejp, etiketter, packpapper och bubbelplast, sopsäckar, filtar och mycket mer.
Om ni själva vill packa ned era inventarier kan vi naturligtvis erbjuda flyttkartonger och specialförpackningar (flyttgarderober, tavelkartonger, kronlådor etc) av rätt hållfasthet och optimal storlek.
Vi erbjuder både nya samt fullgoda begagnade kartonger, där det senare alternativet sparar både miljö och plånbok.
Oavsett bransch eller storlek kan vi hjälpa ert företag med flytten – både till helt nya lokaler och internt. Våra flyttkoordinatörer har lång erfarenhet och ser till att ert flyttprojekt utförs professionellt och effektivt. Vårt mål är att er verksamhet ska störas så lite som möjligt av flytten varför vi ofta utför flyttar i etapper och även utnyttjar kvällar och helger så långt det är möjligt. Naturligtvis följer vi de allmänna bestämmelserna för kontorsflytt Kontor 2003!
Ibland går flyttlasset inte så långt, men kan vara nog så påfrestande ändå. Vi hjälper er med internflyttningar mellan våningsplan, avdelningar eller näraliggande byggnader, och ser till att övrig verksamhet inte störs. Våra erfarna flyttkoordinatörer ser till att flytten utförs professionellt och effektivt, på det sätt vi tillsammans utarbetat i flyttplanen. Naturligtvis följer vi de allmänna bestämmelserna för kontorsflytt Kontor 2003!
Behöver ni hjälp med magasinering vid flytt eller renovering? Vi erbjuder magasinering på larmat, torrt och uppvärmt lager under kort eller längre tid beroende på vilket behov ni har.
I samband med en flytt är det mycket som först måste nedmonteras och sedan återmonteras, eller nymonteras. Vi står redo hjälpa er med möbler, teknisk utrustning såsom white boards, armaturer, projektorer, datorer, samt väggfasta hyll- och arkivsystem.
Genom att ta in vår hjälp, kan ni fortsätta jobba eller bo som vanligt in i det sista, för att sedan komma igång omedelbart efter flytten!
Företag
Samtliga kartonger märks med etiketter på två sidor, möbler och annan utrustning märks också med medarbetares namn och rumsnummer enligt uppgjord plan. Planen innehåller naturligtvis även en möbleringsskiss som visar sakernas placering på det nya arbetsstället – en skiss för varje rum för att undvika onödigt jobb i efterhand.
Flyttkartonger är tunga varför vi ber er stapla dem max 3 i höjd.
Datorer och annan kontorsutrustning kan vi komma överens om att vi kopplar ur, packar ned och sedan kopplar in.
Privat
Kartonger, möbler och annan utrustning märks med etiketter (kartonger på två sidor) på vilka anges innehåll och rumsnummer enligt uppgjord möbleringsplan och skiss för det nya hemmet. Flyttkartonger skall staplas max 3 i höjd. För att undvika att antika eller känsliga möbler skadas bör dessa plastas in innan de märks med etikett.
Elektronisk utrustning kan vi komma överens om att vi kopplar ur, packar ned och sedan kopplar in.
Växter och andra föremål som inte får plats i en stängd flyttkartong ställs bara ned i en öppen sådan.
Mindre tavlor packas försiktigt framsida mot framsida med lämpligt packmaterial i flyttkartonger, medan större tavlor packas i våra särskilda tavelkartonger.
Porslin och glas packas med packmaterial i flyttkartongerna efter principen ”tyngst längst ned”, böcker får packas max till halva kartongens höjd på grund av tyngden. För kläder erbjuder vi särskilda flyttbara klädgarderober.
Naturligtvis erbjuder vi hjälp med all packning om ni så önskar. För att undvika skador på möbler och annat som inte går att packa i kartonger plastas dessa in av vår personal innan flytt.
Är ni behov av extra hjälp under kortare eller längre tid för att täcka upp vid semester eller större order? Vi hjälper er med bemanningen! Vi erbjuder kompetent arbetskraft som står redo att hjälpa när det behövs – i semestertider, på helger eller under arbetstoppar, eller varför inte på heltid för ökad flexibilitet?
Vårt utbud av tjänster innehåller bland andra:
• arbetsledare
• truckförare
• vaktmästare
• lagerpersonal
• chaufförer
• packare
• plockare
• posthanterare
• montörer (möbler och andra produkter)
Vår personal förser både privata företag och offentlig sektor med flexibla bemanningslösningar på både lång och kort tid enligt både fasta scheman eller på avrop vid oregelbunden arbetsbörda. Vår personal tar hand om ert gods på absolut bästa sätt med minsta möjliga besvär för er. Kontakta oss för att diskutera upplägg och för att få offert!
Vid både bohags- och företagsflytt är flyttstädning oftast ett krav från hyresvärd eller köpare. Detta är ett mycket tungt jobb och inte att jämföra med en vanlig städning. Vår personal vet hur det skall utföras och har rätt utrusning för att göra alla parter nöjda, och dessutom till ett väldigt förmånligt pris. För privatpersoner erbjuds RUT-avdrag.
En flytt blir oftast smidigast och kvickast om flytt och flyttstädningen går hand i hand, vilket vi naturligtvis erbjuder!
Tunga och otympliga föremål som kassaskåp och pianon är inget man slänger upp på axeln. Vi besitter den kunskap, utrustning, noggrannhet och styrka som krävs för att flytta dem säkert, utan risk för skador på vare sig människor eller föremål. Spar ryggarna och hör av er till oss, så löser vi er piano- eller kassaskåpsflytt!
Kvalitet Transport
Precis som att kraven på företag har vuxit de senaste åren när det kommer till service så har de flesta även insett fördelarna med att kunna vända sig till ett tjänsteföretag!
Vårt fokus är alltid att kunden ska bli helt nöjd och vi ger garanti på vårt arbete och service.
Så att du som kund alltid kan vara helt säker med ditt val av en serviceentreprenör som Kvalitet Transport!